Regulamin

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO

ALPIN.PL

 

1.   DEFINICJE

1.1.              Sklep Internetowy – sklep internetowy dostępny pod adresem www.alpin.pl

1.2.              Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będąca osobą prawną, która zamierza lub zawarła Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą

1.3.              Konsument – osoba fizyczna dokonująca w ramach sklepu internetowego czynność prawną niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową

1.4.              Sprzedawca, Usługodawca – patrz punkt 1.1.

1.5.              Produkt – dostępna w Sklepie Internetowym rzecz ruchoma

1.6.              Zamówienie – oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą

1.7.              Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży produktu zawarta pomiędzy Klientem a Sprzedawcą

1.8.              Usługobiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będąca osobą prawną która zamierza lub korzysta z Usługi Elektronicznej

1.9.              Usługa Elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę

 

2.   POSTANOWIENIA OGÓLNE

2.1.              Sklep internetowy dostępny pod adresem www.alpin.pl prowadzony jest przez spółkę Alpin Małgorzata Celińska-Jeżak, Włodzimierz Jeżak Spółka Jawna, 61-701 Poznań ul. Fredry 3 wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000018442 NIP 778-01-62-235 Regon 630179818 działającą pod w/w adresem, adres poczty elektronicznej alpin@alpin.pl, numer telefonu kontaktowego 61 8529425.

2.2.              Sklep internetowy www.alpin.pl działa na zasadach określonych w niniejszym regulaminie.

2.3.              Regulamin określa w szczególności:

2.3.1. warunki zawierania umów sprzedaży

2.3.2. ceny produktów, formy i terminy płatności

2.3.3. koszty, sposoby i terminy dostawy produktów

2.3.4. procedurę reklamacyjną

2.3.5. prawo odstąpienia od umowy

2.3.6. postanowienia końcowe.

 

3.   WARUNKI ZAWIERANIA UMÓW SPRZEDAŻY

3.1.              Dokonywanie zakupów w Sklepie Internetowym jest możliwe za pośrednictwem zarejestrowanego na stronie Sklepu konta lub bez konieczności rejestracji.

3.2.              Klient ma możliwość dokonywania zakupów w Sklepie Internetowym po spełnieniu następujących wymagać technicznych:

3.2.1. posiadanie urządzenia ze sprawnym systemem operacyjnym, np. Windows, Linux, Mac OS

3.2.2. dostęp do sieci Internet na w/w urządzeniu

3.2.3. posiadanie aktywnego adresu poczty elektronicznej e-mail

3.3.              Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą formularza zamówień w Sklepie Internetowym.

 

4.   CENY PRODUKTÓW, FORMY I TERMINY PŁATNOŚCI

4.1.              Ceny Produktów zamieszczone w Sklepie Internetowym są cenami brutto i zawierają podatek VAT oraz wszystkie składniki, takie jak np. cła.

4.2.              Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmian cen Produktów prezentowanych w Sklepie Internetowym, wprowadzania nowych Produktów, przeprowadzania akcji promocyjnych i wyprzedaży. Powyższe zmiany nie mają wpływu na cenę Produktu zamówionego przed datą wejścia w życie zmiany ceny.

4.3.              Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące formy płatności z tytułu Umowy Sprzedaży:

4.3.1.  płatność za pobraniem przy odbiorze przesyłki

4.3.2.  płatność gotówką lub kartą przy odbiorze osobistym w siedzibie Sprzedawcy

4.3.3.  płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy

 PKO 20 1240 6595 1111 0000 5624 8243

4.3.4.  płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy

 za pomocą serwisu przelewy24.pl

4.4.              Terminy płatności:

4.4.1.  w przypadku wybory przez Klienta płatności za pobraniem, Klient zobowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki

4.4.2.  w przypadku wyboru przez Klienta płatności przy odbiorze osobistym, płatności przelewem, płatności elektronicznej albo płatności kartą płatniczą Klient zobowiązany jest do dokonania płatności w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.

 

5.   KOSZTY, SPOSOBY I TERMINY DOSTAWY PRODUKTÓW

5.1.              Dostawa produktów do Klienta ograniczona jest do obszaru Rzeczpospolitej Polskiej.

5.2.              Dostawa produktów do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu są wskazane Klientowi przy opisie zamawianego Produktu w trakcie składania Zamówienia i w momencie zawierania Umowy Sprzedaży.

5.3.              Odbiór osobisty jest bezpłatny.

5.4.              Sprzedawca umożliwia Klientowi następujące sposoby dostawy lub odbioru Produktów:

5.4.1. przesyłka pocztowa za pomocą Poczty Polskiej

5.4.2. przesyłka kurierska za pomocą firmy DPD-Polska

5.4.3. odbiór osobisty – ALPIN Poznań ul. Fredry 3 w godzinach otwarcia sklepu stacjonarnego podanych na stronie internetowej Sprzedawcy

5.5.              Termin dostawy Produktu do Klienta:

5.5.1. podstawowy termin dostawy wynosi 2-5 dni roboczych, chyba, że w opisie danego Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano inny termin

5.5.2. początek biegu terminy dostawy Produktu do Klienta rozpoczyna się od:

5.5.2.1.   w przypadku wybrania przez Klienta sposobu płatności za pobraniem lub odbioru osobistego – płatność gotówką lub kartą płatniczą – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży

5.5.2.2.   w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektronicznej lub kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego lub konta rozliczeniowego Sprzedawcy.

 

6.   PROCEDURA REKLAMACYJNA

6.1.              Odpowiedzialność Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany Produkt posiada wadę fizyczną lub prawną jest określona powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności Kodeksem Cywilnym.

6.2.              Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć Klientowi Produkt pozbawiony wad.

6.3.    Reklamacja może być złożona przez Klienta:

- pisemnie za pośrednictwem poczty lub bezpośrednio pod adresem siedziby Sprzedawcy

- za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres alpin@alpin.pl

6.4.              Wskazane jest aby Klient w zgłoszeniu reklamacyjnym (wzór w załącznikach) podał następujące informacje:

- dane kontaktowe

- nazwę Produktu będącego przedmiotem reklamacji

- informacje dotyczące reklamowanego Produktu, w szczególności rodzaju, okoliczności i daty wystąpienia wady

- żądanie sposobu doprowadzenia Produktu przez Sprzedawcę do zgodności z Umową Sprzedaży, lub oświadczenia o obniżeniu ceny lub odstąpieniu od Umowy Sprzedaży.

6.5.              W przypadku gdy do oceny niezgodności Produktu z Umową będzie niezbędnie dostarczenie go do Sprzedawcy, Klient będzie poproszony o dostarczenie go do siedziby Sprzedawcy na adres: ul. Fredry 3, 61-701 Poznań.

6.6.              Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia na adres podany przez Klienta.

6.7.              Pozostałe sposoby rozpatrywania reklamacji.
Klient będący Konsumentem może skorzystać z następujących sposobów pozasądowego rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:

6.7.1. Klient uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawarcia Umowy Sprzedaży

6.7.2. Klient uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia Sporu między Klientem a Sprzedawcą

6.7.3. Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem a Sprzedawcą, korzystając z bezpłatnej pomocy powiatowego/miejskiego rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów m.in.

- Federacji Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707

- Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem email: porady@dlakonsumentow.pl

 

Ponadto w/w informacje można uzyskać pod następującymi adresami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:

http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php

http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php

http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php

 

7.   PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

7.1.              Klient będący Konsumentem, który zawarł Umowę na odległość może odstąpić od niej bez podania przyczyn składając stosowne oświadczenie w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia w którym obiął Produkt w posiadanie.

7.2.              Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy może zostać złożone:

- pisemnie na adres: ALPIN ul. Fredry 3 61-701 Poznań

- drogą elektroniczną na adres: alpin@alpin.pl

7.3.              Przykładowy wzór formularza „Oświadczenie odstąpienia od umowy” znajduje się w załączeniu.

7.4.              W razie odstąpienia od Umowy uważa się ją za niezawartą, a Konsument zwolniony jest z wszelkich zobowiązań. To co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Zwrot Produktu powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych na adres: ALPIN ul. Fredry 3, 61-701 Poznań lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę. Konsument odstępujący od Umowy ponosi jedynie koszty odesłania Produktu do Sprzedawcy.

7.5.              Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie zwrócić Konsumentowi wartość Produktu wraz z kosztami jego dostawy na wskazany przez Klienta numer rachunku bankowego.

7.6.              Jeżeli konsument wybrał sposób dostawy inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy określony na stronie Sklepu Internetowego, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.

 

8.   POSTANOWIENIA KOŃCOWE

8.1.              W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie moją zastosowanie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności:

- Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18. lipca 2002r. (Dz. U. Nr 144 poz. 1204 ze zm.)

- Ustawa o prawach konsumenta z dnia 30. maja 2014r. (Dz. U. 2014 poz. 829)

- Ustawa – Kodeks Cywilny z dnia 23 kwietnia 1964r. (Dz. U. nr 16 poz. 93 ze zm.)

8.2.              Żadne z postanowień Regulaminu nie ma na celu naruszania praw Klientów. W przypadku niezgodności wybranych zapisów Regulaminu z obowiązującym prawem, Sprzedawca deklaruje się do stosowania w/w prawa w miejscu zakwestionowanego zapisu Regulaminu.

8.3.              Wszelkie ewentualne zmiany Regulaminu nie naruszają praw Klientów, którzy zawarli Umowę Sprzedaży przed jego zmianą.

8.4.              Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą a Klientem nie będącym Konsumentem zostają podane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.

8.5.              Wszelkie spory wynikające z Umowy Sprzedaży pomiędzy Sprzedawcą a Konsumentem w pierwszej kolejności będą rozpatrywane w drodze negocjacji z intencją polubownego rozwiązania sporu. Gdy będzie to niemożliwe lub nie będzie odpowiadać oczekiwaniom stron spory będą rozpatrywane przez właściwy sąd powszechny.

8.6.              Niniejszy regulamin wchodzi w życie 25. grudnia 2014 roku.